Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 
Will.I.am

Will.I.am koopt start-up Earin voorlopig nog niet aan

Valérie Deridder

 
Het technologiebedrijf van Will.i.am, I.am+, zal dan toch niet de start-up Earin aankopen. Anderhalf jaar geleden raakte de nakende overname bekend op CES 2018, toen berichten de ronde begonnen te doen dat de muzikant de Zweedse start-up zou aankopen.

Die plannen gaan nu niet door.  

In de aankondiging liet Earin weten dat de voorgestelde aankoop vertraging heft opgelopen door “niet ingeloste beloften”. Het bedrijf gaf echter geen verdere uitleg.  

Hopelijk zal Earin zich nu weer focussen op hun core business. De laatste jaren waren namelijk niet de meest succesvolle voor het Zweedse bedrijf, dat te kampen kreeg met heel wat problemen omtrent de kwaliteit en de batterijduur van de oortjes. Ook het tweede paar dat de start-up op de markt bracht, de M2-oortjes, konden pas vanaf Augustus vorig jaar besteld worden. Dat terwijl ze al begin 2017 werden aangekondigd.  

I.am+ is een speciaal geval in de technology scene. Oprichter Will.I.am is geen typische Silicon Valley boy, maar wist in 2017 toch zo’n 117 miljoen dollar op te halen in zijn kapitaalronde.  

Het bedrijf werd opgericht in 2012 en focuste zich voornamelijk op consumentenelektronica zoals hoofdtelefoons. Daarmee is Will.I.am niet de eerste celebrity die de technologiemarkt betreedt; zo gingen Jessica Alba, Ashton Kutcher en Joe Montana hem al voor.  

Hoewel I.am+ zich in eerste instantie ook vooral focuste op de B2C-markt, pivoteerden ze in 2017 duidelijk naar de B2B-markt, met de ontwikkeling van hun spraakassistent Omega. Die spraaktechnologie heeft trouwens ook al belangrijke klanten zoals Deutsche Telekom weten te vergaren. Met de mogelijke aankoop van Earin leek I.am+ nog echter steeds zijn invloed te willen laten gelden op de consumentenmarkt.  


Dit artikel verscheen oorspronkelijk op techpulse.be
 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS