Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Media Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 

App verandert boze tweets in potentiële klanten

Karen Gijsbrechts

 
Start-up SocialRank introduceert een functie waarmee bedrijven ontevreden tweets kunnen opsporen, om een goede indruk te maken op potentiële klanten.

 

Verhalen over bedrijven die moeite doen om een klant te plezieren, worden goed gesmaakt op het internet. Vooral wanneer bedrijven in een goed licht staan op sociale media, is dat voordelig om nieuwe klanten te vinden. Althans, daar gaat de Amerikaanse start-up SocialRank van uit. Het bedrijf helpt merken om hun meest waardevolle volgers op Twitter te vinden, maar stelt nu ook een feature voor dat bedrijven helpt om nieuwe volgers – en potentiële klanten – te verzamelen.

Negatieve tweets

De functie gaat met behulp van artificiële intelligentie op zoek naar negatieve tweets, die een nood of een verlangen uitdrukken. In zo’n tweets zitten immers kansen verstopt, zegt medeoprichter Alex Taub. Als bedrijven kunnen inspelen op die verlangens – van honger op het werk, tot verveeld zijn in het weekend – kunnen ze engageren met klanten op het exacte moment dat daar nood aan is. In een blogpost geeft Taub enkele voorbeelden, zoals vermoeide studenten die koffie nodig hebben, tot mensen die niet weten wat te dragen.

 

Negatieve tweets kunnen meteen worden voorzien van een juiste actie, zoals een privébericht of een publieke tweet.

 

Met RealTime kunnen zulke reacties worden opgespoord, op basis van onderwerp en locatie, en kunnen bedrijven handig inspelen op de noden van de gebruiker, ook al worden ze niet vermeld in de tweet. Zo gaf de Amerikaanse kledingzaak Aeropostale, die als een van eersten met RealTime aan de slag ging, een cadeaubon voor een gratis koffie aan de vermoeide studenten.

 

Proactief

RealTime laat dus toe om proactief met gebruikers om te gaan, licht Taub toe. In plaats van passief te posten, of te antwoorden op directe vragen, kunnen bedrijven zich op een positieve manier voorstellen aan gebruikers, op een moment waar ze daar nood aan hebben.  “Je kan iedereen vinden die een slechte ervaring heeft […], en hun woede en frustratie ombouwen in een positieve interactie met je merk,” besluit de medeoprichter.

RealTime gaat nu nog een bètafase in, waarin verschillende prijsmodellen getest worden. Wanneer de functie publiek beschikbaar wordt, is nog niet zeker.

 

Meer dan helft Belgische bedrijven actief op sociale media

 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS